November Rain, The Beatles, Mamas and the Papas - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu November Rain, The Beatles, Mamas and the Papas - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu

November Rain, The Beatles, Mamas and the Papas

Door: Geert Verberne

Blijf op de hoogte en volg

29 November 2013 | Australië, Geelong

Heey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste update. Het is alweer eind november en de projecten zijn in volle gang. Zo ben ik al bijna een maand bezig met pittfalls traps aan het uitzetten om zo 2 bepaalde kevers te vangen, maar vanwege het slechte weer wil dat niet zo lukken. Ook heb ik lang moeten wachten op een andere vliegen soort die ik nodig heb voor mijn project. Die zijn twee weken geleden eindelijk gearriveerd dus kon vanaf deze week vol aan de bak. Het duurt namelijk even voordat de geslachtsorganen van de vliegen gaan werken nadat ze vlees hebben gehad.

Dus nu kan ik aan de slag. Oftewel de lengte van de maden meten, bekijken in welke fase ze zitten en uit eindelijk voeren aan de 2e soort vliegenmaden. Dit doe ik dan bij maden die lever hebben gehad waar codeïne of morfine of helemaal niks in zit. Ik ga kijken of er verandering in lengte zit wanneer er drugs gebruikt is en of het mogelijk dat de drugs detecteer baar is in een voedselketen. De kevers gebruik ik om te kijken of de drugs daar ook detecteer baar is wanneer de 2e soort maden aan hun voer. Hiervoor moet ik om de 12 uur naar school toe.
Dus hier ben ik 's ochtends mee bezig, dan naar het veld om te kijken of ik iets in mijn pittfall gevangen heb, Sven en Rick helpen bij hun project en daarbij de observaties opschrijven van wat er gebeurd met de biggetjes

Gelukkig is er nog tijd om naar de gym te gaan en te eten en dan 's avonds weer terug om metingen te doen.

Ook zijn al bijna 2 weken geleden mijn ouders op bezoek gekomen. Het was echt heel fijn om ze weer te zien. In 3 maanden heb je dan al veel gezien en veel beleefd en dan zie je dat de tijd heel erg snel gaat. Ik had ze opgehaald bij het Geelong treinstation, naar het motel gebracht en toen voor ze gekookt. Zo hebben ze dus nu ook voor de eerste keer kangoeroe gehad. Afgelopen maandag zijn ze voor een midweek naar Melbourne vertrokken en hebben daar wat tours gemaakt. Morgen komen ze weer richting Geelong en dan vertrekken ze maandag weer naar Nederland.

Ondertussen hebben we al veel plezier gehad van onze huisgenoten Keira, Sarah en Katt. Zo zijn we al een avond met ze gaan stappen en hebben vaak movie night met z'n alle. En we leren nogal wat van elkaar zoals een kip nemen (dutje doen).

Ondertussen tikt de tijd hier rustig door, terwel wij bezig zijn met onze projecten, naar de gym gaan en vooral genieten.

Dit was het weer voor nu. Hopelijk binnenkort een update met meer nieuws over mijn project.

Ook wil ik jullie nog bedanken voor de leuke berichten die jullie achterlaten bij de verslagen. Ik vind het erg leuk om ze te lezen!

See y'all!!

  • 29 November 2013 - 11:49

    Hanneke En Frans:

    Nou Geert voor ons was het ook heel leuk om jou weer te zien. We hebben echt
    genoten van het eerste weekend met jou en Rick en Sven, en natuurlijk van het heerlijke eten wat je voor ons gekookt had.
    Australie is mooi, veel te zien, mn in Sydney en Melbourne, vriendelijke en behulpzame mensen, zeker in Geelong in ons motel.
    Morgen begint ons 2e weekend in Geelong en we hopen dat het net zo leuk wordt als het eerste!

  • 29 November 2013 - 16:37

    Jan Leenen:

    Hoi Geert,
    machtig interessant dat onderzoek naar restsporen van drugs. Misschien toepasbaar in ons kikkerlandje?
    Have a nice time en groeten aan je pa/ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 7989

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

Internship Deakin University (Geelong Australië)

Landen bezocht: