The Scientist / Holiday - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu The Scientist / Holiday - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu

The Scientist / Holiday

Blijf op de hoogte en volg

19 December 2013 | Australië, Geelong

Hallo allemaal,

Zoals jullie in mijn vorige verslagen hebben kunnen lezen was ik druk bezig met mijn project. Nog even een korte samenvatting van mijn project.
Ik ga onderzoeken of het mogelijk is om bepaalde drugs (codeïne en morfine) terug te vinden in maden en kevers. De eerste fase was om te kijken of de smooth maggots wel echt de drugs opnamen. Dat deden ze dus op naar fase twee van het project.

Daarbij heb Ik gebruik gemaakt van 2 soorten maden. Smooth maggots en Hairy maggots. Wat ik gedaan heb is, dat ik de smooth maggots heb verdeeld in drie verschillende bakken per groep : Een bak met lever waar morfine in zit, een bak met lever waar codeïne in zit en een bak met lever waar niets in zit. Dit was om te kijken of de drugs invloed hebben op de groei. De dosis die ik gebruikte was lager dan wat ik zou willen maar als test goed genoeg. De groei bleek nog al wisselend te zijn, maar wel waren de maden van de morfine het snelst bij een bepaalde lengte.
Omdat maden in 3 verschillende stadia komen voor ze verpoppen, was het noodzakelijk voor mijn onderzoek dat ze in het laatste stadium waren voordat ik ze aan de Hairy maggots kon voeren. De Hairy maggots moesten zelf ook in het derde stadium zijn.
En natuurlijk hoe bewijs je dat ze ook echt opgegeten zijn. Dus ik heb ze eerst 1 bij 1 gezet en toen afgewacht. En inderdaad je kon zien dat er aan de smooth maggot gegeten was. Dus vervolgens heb ik een aantal smooth maggots bij hetzelfde aantal hairy maggots gezet. Dit heb ik twee dagen achter elkaar gedaan. Vervolgens zouden de monsters gemeten worden op een apparaat te zien of het werkelijk gelukt was.
Maar de supervisor van de chemie (Xavier) was twee weken op vakantie, dus moest even wachten tot hij terug was.

Afgelopen maandag was hij terug, dus ik meteen een afspraak gemaakt wanneer ik op het apparaat kon. Dat kon woensdag al. Dus ik maandag de monsters voorbewerkt.

Ik moet toegeven dat ik woensdag een beetje zenuwachtig was. Het is de eerste keer dat zo iets word uitgevoerd waar ook ter wereld. Mocht het dus lukken zou er dus sowieso een artikel verschijnen erover.

Vanochtend ben ik naar school gegaan en kwam al snel Xavier tegen. Hij was al gaan kijken naar de resultaten. Hij had even snel gekeken en was niet ontevreden. Hij meende bij een aantal monsters pieken te zien en maar ook van afbraak producten van Codeïne en Morfine maar dat moet bepaald worden door een ander apparaat. Hij had er even vlug naar gekeken maar na de vakantie (wanneer het ook op het andere apparaat gemeten was) gaan we er verder naar kijken.

Voor mij geeft dat een indicatie dat de proef gelukt is! Nu hebben wij een wel verdiende vakantie! Na de vakantie begin ik meteen met de 3e fase. Dan kan ik met de dosis gaan werken die ik wilde, dus dan zouden de resultaten nog beter zijn. Ik ga dan kijken of het ook terug te vinden is in kevers. De kevers eten de maden namelijk op.

Maar eerst vakantie.

We vertrekken morgen naar de Whit sunday islands (eilandje bij het Great Barrier Reef), roadtrippen in een camper naar Brisbane en vervolgens weer terug naar Sydney om nieuwjaar te vieren. Dan gaan we 3 januari weer terug naar Geelong. We brengen deze vakantie door met de ouders en het broertje van Rick. Ik denk dat het een hele mooie trip word en dingen zullen zien die we nog niet eerder gezien hebben.
Wanneer we terugkomen zal ik snel een blog schrijven over de dingen die we mee hebben gemaakt en hebben gezien. Ook is het dan nog maar een maandje voordat we weer naar Nederland terug gaan, dus de laatste weken zullen erg zwaar zijn, maar dan weten we wel of onze bevindingen ook echt klopte.

Voor nu wens ik jullie een hele mooie (en hopelijk een witte ) kerst toe en een heel gelukkig nieuwjaar. Dat 2014 een mooi jaar mag worden.

Groetjes Geert

  • 19 December 2013 - 19:20

    Hanneke En Frans:

    Hoi Geert,
    Gefeliciteerd met je proef , fijn om te horen dat het goed gegaan is.
    Natuurlijk wensen wij jou, Rick en Sven ook een hele fijne vakantie toe,
    geniet er van je hebt het tenslotte verdient.
    Xxx pap en mam.

Tags: project, vakantie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7986

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

Internship Deakin University (Geelong Australië)

Landen bezocht: