Trouble/ Bad day /Square One/ Halo of Flies - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu Trouble/ Bad day /Square One/ Halo of Flies - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu

Trouble/ Bad day /Square One/ Halo of Flies

Door: Geert Verberne

Blijf op de hoogte en volg

13 Oktober 2013 | Australië, Geelong

G'day all. Tijd voor een nieuwe blog na ons wilde avontuur van afgelopen week.

Zoals sommige van jullie misschien wel gelezen hebben zijn we deze week opnieuw verhuist. We hadden namelijk wat problemen met een (ex) huisgenoot van ons en zijn vrienden.
Laten we ze voor de gemakkelijkheid Opie en Dopey noemen. Opie was onze huisgenoot en Dopey was zijn maatje die elke dag bij ons in huis was. Opie en Dopey hielden nogal van wiet (en wie weet wat nog meer) en harde muziek en doordeweekse feestjes. Op een avond was het zo erg dat Rick en Sven niet geslapen hebben en dan zeggen ze achteraf: Ach joh dan had je dat moeten zeggen... Andere avond in dezelfde week weer harde muziek. Tot 3xtoegevraagd of het wat zachter kon. Muziek bleef even hard. Dus de 4e keer werd ik link. Opie antwoorde heel droog: Ik doe wat ik zelf wil. Affijn muziek ging snel genoeg daarna zachter. Ondertussen was een smsje naar de huisbaas gestuurd over de situatie. En de huisbaas zou maatregelen nemen en stuurde Opie het huis uit. Alleen hij kreeg Opie niet meer te pakken tot maandag. Toen was Opie boos en heeft maandagavond heel het huis opstelten gezet. Er was een ruit kapot, tafel kapot, waarschijnlijk ook zijn bed kapot. Er was met eieren gegooid. Een compleet gekkenhuis. De huisbaas zou sowieso de volgende dag komen omdat wij het huis uit wilde. Hij was ook verbaast over de ravage die hij aantrof. Natuurlijk waren Opie en Dopey weggevlucht zodra ze de huisbaas zagen.

Uiteindelijk werd de politie gebeld en werd onze verklaring afgenomen. Dus stond er voor ons een nieuwe ongeplande opdracht op het programma: Nieuwe woonplek zoeken. Tot we iets gevonden hadden zouden we in Geelong stad verblijven in het Aberdeen Motor Inn (waar we eerst ook verbleven toen we net in Geelong aankwamen). Er was een probleem.. Het was vol.. Dus wat nu? Naar de Irish pub/hostel die er tegenover lag. Hier konden we (gelukkig) blijven tot we iets gevonden hadden voor een redelijke prijs.

Rick had voordat we het huis verlieten al wat research gedaan naar een mogelijke nieuwe woonplek. En hij vond echt de ideale plek! Zwembad, dichtbij de universiteiten voor een hele mooie prijs. Maar opnieuw pech. De huisbaas wilde de kamers pas verhuren vanaf 26 oktober (ook al kwamen er die week 2 kamers vrij).
Dit was echt een zware domper voor ons drieën. Back to square one.

Toch hadden we meer berichten verstuurd en toen kreeg ik een mail terug op het adres 69 Moruya drive in Grovedale. De ligging van dit huis was ideaal. Dicht bij de universiteit, dicht bij het shoppingcentre en natuurlijk het belangrijkste, dicht bij de gym. Op dit adres was een 2persoonskamer vrij en een single kamer. Hier konden we donderdag komen kijken. Het huis zag er zowel van binnen als buiten echt prachtig uit. De huisbaas was erg aardig. De 2persoonskamer heeft een eigen badkamer en wc. Nadat we onze gegevens ingevuld hadden en de huisbaas wat telefoontjes gepleegd had naar de oude huisbaas en Michelle Harvey, kregen we vrijdag goed nieuws. We konden zaterdag het huis in!!! Hij kwam ons zelfs ophalen. Dat moest gevierd worden in de pub beneden van het hostel. Daarna nog gezellig wezen stappen met een netballteam uit Melbourne. Ze hebben uitgelegd wat netball is maar vond het een beetje saai klinken. Het schijnt iets weg te hebben van korfball of van handball.

Zaterdag verhuisdag. Nog wat papieren getekend en uitleg gehad over de huisregels (gelukkig worden die hier wel nageleefd). En dan ga je weer uitpakken, wasjes draaien, boodschappen doen en je eigen wc uittesten. want met de 2persoonskamer word er samen in een bed geslapen. Om het zo eerlijk mogelijk te houden hebben we er een roulerend systeem in gehouden. Rick en ik slapen de eerste maand hier, dan Sven en ik, en ik mag de laatste maand alleen slapen. Het huis heeft veel openruimtes zodat we ook onze privacy hebben. In dit huis hebben we 3 huisgenoten. Gelukkig zijn hun wel normaal.

Verder gaan we ook nog naar de Uni (je zou het bijna vergeten). Daar hebben we onze eerste toepassingen voor het project uitgevoerd. We hebben een aantal vallen gezet waar vliegen en kevers op af komen en in het lab hebben Sven en ik onze eigen kolonie gemaakt. De kolonie zijn van het geslacht C.stygia. (veel voorkomende vleesvlieg). Deze maden hebben varkenslever gekregen om te groeien. Voor het weekend hadden we nog even gekeken hoe het met ze ging en ze begonnen in hun pop-fase te komen. Waren alle maden in de pop-fase zijn gaan ze naar een andere container waar ze zich kunnen ontpoppen tot vliegen. Met deze kolonie word mijn proef gestart en ga ik kijken of hun nieuwe larve Codeïne of morfine in zich hebben. Dit is echter dan nog steeds de test fase. Maar van een andere student heb ik een vliegenkolonie gekregen die ik voor mijn project ga gebruiken.

Verder zijn we ook druk geweest om een grote reis te boeken in de kerstvakantie. Het gaat hier o.a om de Whitsunday Islands, Brisbane en weer terug naar Sydney voor nieuwjaar.

Om nog even de vraag van Karin Snijders te beantwoorden. Er komen hier wel slangen voor (mogelijk dat we ze tegenkomen als we naar het ontbindingsveld moeten voor het project van Rick en Sven en ik om kevers te vangen) maar ik zie zo snel nog geen slang of spinnen in mijn kamer belanden.


Ik denk dat ik weer genoeg verteld heb. Ik ben blij dat ik nu op een goeie plek zit want ik heb deze week wel echt in de stress gezeten. Ik blog snel weer.

En zoals ze hier zeggen,

Bye, See ya!!!

  • 13 Oktober 2013 - 20:33

    Hanneke:

    Hoi
    super om weer wat te lezen over jullie. Gelukkig maar dat jullie iets anders gevonden hebben.
    Veel succes met de vliegen en de kevers, we horen wel hoe het verder gaat
    Groetjes van ons.

  • 14 Oktober 2013 - 19:48

    Heidi:

    Hej Geert,

    Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven!
    Wel balen van die luidruchtige huisgenoten, gelukkig opgelost :-).
    Ik heb nog een anti-tip voor Brisbane;
    Ga "niet" overnachten in Yellow submarine backpackers.
    Was echt zooooo ranzig in 2010. Tegenover Yellow submarine lag wel een leuke backpacker, weet helaas de naam niet meer, wel dat deze er oranje uitzag van buiten.
    Heeeeel veeeeel plezier en heeeeel veeeeel suc6!

    Greetz Heidi.

  • 21 Oktober 2013 - 06:15

    Geert Verberne:

    Dankje voor de tip Heidi, zal het onthouden

  • 09 November 2013 - 16:16

    MIA KOSTER EN OPA WIM:

    Dag Geert,
    Opa en ik zitten hier in de keuken jou leuke verslagen te lezen.
    Wij zijn trots op jouw, maar ook wel een beetje jaloers.
    Wat een mooi land, als we de foto,s bekijken.
    Als we wat jonger waren kwamen we jouw eens opzoeken.
    Maar mama en papa komen binnenkort jouw opzoeken.
    Maar morgen gaan we lekker feesten ,naar Keesje.
    Lekker een glaasje saap drinken zoals Opa altijd zegt.
    Groetjes van Mia en Opa uit het verre Someren.

Tags: teveel, om, op, te, noemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 8004

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

Internship Deakin University (Geelong Australië)

Landen bezocht: