Hello again:Our House/Brother/Pulse of the maggots - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu Hello again:Our House/Brother/Pulse of the maggots - Reisverslag uit Geelong, Australië van geertverberne - WaarBenJij.nu

Hello again:Our House/Brother/Pulse of the maggots

Door: Geert Verberne

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2013 | Australië, Geelong

Hello Again!!!

Werd weer eens tijd voor een reis verslag dacht ik zo. Het zijn namelijk een aantal drukke weken geweest.

We zijn nu al ruim 2 weken in onze thuisbasis: Geelong. We kwamen daar maandagavond laat aan het zijn zsm een motel ingedoken. In the Aberdeen motor Inn werden we goed opgevangen door het echtpaar John en Sally. De eigenaren van het motel. Ze wilde ons bij vanalles helpen.
We zijn de rest van de week opzoek gegaan naar een vaste woonplek. Op woensdag hadden we een afspraak met onze begeleidster van Deakin University: Michelle Harvey (bijnaam: The maggot lady). Het was een kennismakings gesprek en we hebben de school kunnen bezichtigen. Het is een mooie universiteit met veel accomodatie. Zo hebben ze zelfs hun eigen bodyfarm (voor varkens) en crime scene house. Via Deakin zijn we via een aantal beschikbare woonadressen gekomen.

Op donderdag hebben we de eigenaar van een huisje gebeld en konden de volgende komen kijken. Dus op vrijdag zijn we gaan kijken. Het was een huisje wat goed in de omgeving lag, dicht bij de universiteit (2,2 km) en dicht bij een shoppingcentre. We konden op zaterdag al meteen intrekken. dus we hadden een vaste woonplek voor de komende vijf maanden. 's Avonds hadden we een bbq bij Michelle thuis om een beetje kennis temaken buiten school en met haar familie en goede vriendin Rachel.

Op zondag moest ik vroeg opstaan want mijn kleine broertje was vrijdag vertrokken voor zijn vakantie om mij op te komen zoeken. Na een klein uur wachten op het treinstation was hij daar. Totaal uitgeput.

De volgende dag maandag 2 september begon onze stage. Maar vanwege papier werk wat nog ingevuld moest worden konden we nog niet beginnen. Dat konden we pas dinsdagochtend inleveren. Wel lekker de middag vrij. Dus gingen we met zn vieren naar een plaatsje niet ver van Geelong af genaamd Torquay. In Torquay begint de Great Ocean Road een weg die langs verschillende surfstranden. Maar aangezien het nog een beetje wintersweer was (15 graden ofzo) kwamen we tevroeg. Het was zelfs mistig op het strand. Zo mistig dat je de zee amper kon zien.

Op woensdag begonnen we samen met Michelle en Xavier (begeleider chemie) te praten over de projecten. Het project wat ik ga doen is alsvolgt:

Ik ga tweederangs detectie van drugs en toxines bepalen met behulp van insecten. De insecten zullen voornamelijk kevers en maden zijn. De drugs kunnen bijv cocaine ofzo zijn.

Sven en Rick hebben allebei een ander project. Dus nu houden we ons al geruime tijd bezig met het inlezen van verslagen, het project opstarten en ideeen bedenken over hoe we het beste een nieuwe weg in kunnen slaan met onze projecten zodat we misschien wel tot een nieuwe ontdekking komen.

Vrijdag 6 september was een feest voor ons georganiseerd door de PHD en Honor studenten. Heel erg gezellig en fijn om wat mensen te leren kennen. Sinds jaren weer op een springkussen geweest (was speciaal voor ons geregeld, dus vond dat ik er op moest), yelloshots gehad, bier vloeide goed. Dus kort gezegt een mooie avond.

En wat is er mooier om het weekend lekker lam te zijn en niks te doen. Zondag nog wel fietsen gekocht omdat de bus niet handig is al die maar 1x in het uur komt.

En om nog gezonder te doen ben ik gisteren voor de eerste keer sinds jaren weer naar de gym gegaan. Met een personalcoach als Rick kom ik nog als Dwayne " The Rock" Johnson terug.

Ik ga weer snel verder met het typen van mijn verslag. Verder wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties van mijn blog tot nu toe. Erg leuk om jullie reacties te lezen.

Vele groetjes en tot snel!!

See ya!!

  • 10 September 2013 - 12:08

    Hanneke:

    Hoi leuk om weer iets van je te horen.
    Je hebt het er maar druk mee, met je broer, stage en feesten
    Wel leuk voor jullie. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes van ons.

  • 15 September 2013 - 14:07

    Karin Snijders:

    Hoi Geert,

    jee, wat een mooi foto's. Die van de stranden zijn mooi. Je ziet dus niet dat het te koud is, als alleen dat er wel erg weinig mensen op het strand zijn. Ik vroeg me wel af, of de dieren in de dierentuin alleen inheemse soorten zijn. want volgens mij komen de meeste dieren die ik zag (alleen) in Australië voor. Wel veel slangen trouwens en dat is niets voor mij. Yakkes!Zitten jullie in een gebied waar je ook goed je schoenen moet nakijken op spinnen en zo?

    Veel succes met het onderzoek en hoe gaaf zou het inderdaad zijn om iets te ontdekken. dat lijkt me ook het boeiende aan jullie onderzoeken: je weet nooit wat je tegenkomt of welke link je ontdekt in toepassing etc. Geniet verder en doe de groeten aan Martijn (als die er nog is).

    Tot het volgende verhaal,

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 7990

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

Internship Deakin University (Geelong Australië)

Landen bezocht: